Kukurica je zdravá obilnina, ktorá neobsahuje lepok a preto ju môžu jesť aj celiatici. Zato však obsahuje vitamíny skupiny B, vitamín A a vitamín E, a tiež minerálne látky ako fosfor, draslík, vápnik či horčík. Vďaka tomu je prospešná pre nervovú sústavu a celkovú výkonnosť, pre zdravú pokožku a tiež predchádza vzniku vrások.

Pri varení kukurice je dôležitý jej výber. Najlepšie je si ju vypestovať doma, ak však takú možnosť nemáte, hľadajte radšej u miestnych pestovateľov alebo na trhoch. Kupujte lahôdkovú cukrovú kukuricu, ktorá je najlepšia na konzumáciu. Najlepšie sú klasy, ktoré sú jemne žlté a majú pekne usporiadané zrnká. Nezrelá kukurica je bledá a prezreté klasy sú zas výrazne žlté. 




Varenie kukurice 


Potrebujeme 

  • vodu
  • klasy kukurice
  • soľ
  • maslo alebo bylinkové maslo

Do dostatočne veľkého hrnca dáme variť vodu. Keď voda začne vrieť, na dno môžeme poukladať pár vnútorných listov z kukurice, ktoré jej pridajú viac chuti. Na listy potom poukladáme kukuricu tak, aby bola celá vo vode. Vodu nesolíme, kukurica by počas varenia stvrdla. Lahôdkovú kukuricu varime približne 15 minút. Ak máme menšie klasy kŕmnej kukurice varíme ich asi 35 - 40 minút. Či je kukurica uvarená môžeme skúsiť aj vidličkou. Zrnká by mali byť mäkké a pružné, ak sú vo vode príliš dlho tvrdnú.  

Mäkkú uvarenú kukuricu vyberieme z hrnca a necháme odkvapkať. Z každej strany ju osolíme a priamo na tanieri pridáme maslo. 

Prajeme dobrú chuť